יום שני, 12 באפריל 2010

פרופ' חנן אשל

ביום חמישי התמקמתי בכיס הימני בחולצה של שי כששי פתח את המייל הפנימי של האוניברסיטה. בד"כ אני מצפה בשקיקה לאות הפתיחה. אמנם זהו מוסד אקדמי גדול ו ר צ י נ י , אבל תמיד יש בו חדשות אישיות ומעניינות. טוב. גם קצת רכילויות צבעוניות. אבל הפעם זה היה שחור:

הפקולטה למדעי היהדות
המחלקה ללמודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה ע"ש מרטין (זוס)
מודיעים בצער על פטירתו של
פרופ' חנן אשל ז"ל

- "אוי שי. זה האיש שטיילנו איתו זוכר?"
- "כן. במדבר יהודה. אבל יותר מזה: זוכרת את הסטודנטים מהשבוע שעבר בספרייה? הם ספרו שהוא נהג להתבדח איתו על מחלתו, ותמיד - אבל תמיד השתדל לקדם אותם."

אני זוכרת סיור שהשתתפנו בו במדבר יהודה בנושא המגילות הגנוזות. הוא דילג מעל המצוקים בקלילות. זה נתן לי את התחושה שהוא מרגיש במקום הזה כמו בבית, והצירוף הזה שבין ההרים השותקים, הצופנים סוד - לידע הרחב שהוא חלק איתנו נתן לי להרגיש הערכה כלפיו. כלפי הצניעות שבו.

שי ואני נכנסנו לחיפוש בקטלוג וחיפשנו לפי שם מחבר: אשל חנן - בעברית כמובן: מצאנו 17 פרסומים הכוללים ספרים ותדפיסים בנושא (איך לא) קומראן, בר כוכבא, השומרונים, ימי בית חשמונאי ועוד.

משם עברנו ל'מפתח למאמרים בעברית' - מה שנקרא בזמנו בשם 'מפתח חיפה'. חיפוש מהיר לפי שם מחבר העלה 118 (!) מאמרים - ומשם עברנו לרמב"י - 'מפתח למאמרים במדעי היהדות'. שם חיפשנו שוב בעברית לפי שם מחבר: 110 מאמרים - ובאנגלית: 84 מאמרים.

- "שי? איפה עוד אפשר לחפש?"
- "טוב. יש דבר שאני לא תמיד יכול לסמוך עליו, אבל לפעמים הוא מפתיע: בואי נבדוק בויקיפדיה."

הקלדנו בויקיפדיה את השם 'חנן אשל' ומצאנו ערך על שמו - ובסופו קישורים כמו: הדף של פרופ' אשל בכתובת:
http://lisa.biu.ac.il/he/node/1246
- ובתוכו רשימת פרסומים באנגלית:
http://lisa.biu.ac.il/files/lisa/Publication-English%20copy[1].pdf

- "שי תראה. הוא טרח לשתול בדף שלו קישורים עבור הסטודנטים: 'גישה למנהל הסטודנטים', 'פריא"ל', 'אגודת הסטודנטים', 'מידע אישי לסטודנט'!


יהא זכרו ברוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה